ÅNGERRÄTT
Röåns Möbler erbjuder 14 dagars öppet köp (ångerrätt) för oanvända varor, från den dag du mottagit varan/varorna. Vid returen ska varan returneras i oskadat originalemballage, helt omonterad och oanvänd. Om produkten eller emballaget ej skulle vara i originalskick, debiteras du som kund för värdeminskningen. Vid öppet köp betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick under returfrakten. 

Viktigt vid eventuell retur 
Vill du utnyttja öppet köp (ångerrätt) ska du skicka ett tydligt meddelande om ditt beslut till Röåns Möbler, exempelvis via e-post, telefon eller via formuläret på vår hemsida. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt. Efter en granskning av varans skick tar Röåns Möbler ett preliminärt beslut gällande eventuell värdeminskning. Vid minsta osäkerhet angående ditt köp ska du hantera varan så pass varsamt att den går att returnera i säljbart skick - alltså oanvänd, omonterad och i sitt originalemballage.

Vi vill göra dig uppmärksam på att enligt Distans- och Hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätten om avtalet avser: "En vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". 

Återbetalning
Återbetalning sker inom 14 dagar från och med den dag då Röåns Möbler underrättats om ditt beslut att utöva öppet köp (ångerrätten). 

Öppet köp (ångerrätten) gäller endast privatpersoner 

FRAKT OCH LEVERANS
Hos Röåns Möbler beställer du online eller i vår butik. Kontinentalsängarna du beställer online får du alltid hemkörda med fri frakt. Övriga möbler och sängar levereras endast i närområdet (ca.10 mils radie från butik)
LEVERANSSÄTT  Hemleverans sker normalt vardagar dagtid. Leverans i närområdet (ca.10 mils radie från butik) sker med egna bilar. Vi hjälper till med inbärning och montering om så önskas. Dock endast i närområdet. I övrigt sker leveransen till trottoar eller tomtgräns i mån av framkomlighet. Transportören aviserar alltid via telefon, sms eller e-post för att bestämma leveransdag. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med butiken eller transportbolaget.
Vilken transportör som kommer, kan variera beroende på var i landet du bor.  

Tänk på att leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär. Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om det. Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

MOTTAGANDET AV DIN LEVERANS
Syna emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedel/handscanner. Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust på fraktsedel/handscanner. Kvittera frakthandlingen. Namnteckning bör vara läslig och vid behov kompletterad med ett skriftligt namnförtydligande.

OUTLÖST GODS 
Vi förbehåller oss rätten att debitera fraktkostnader för outlöst gods som transportbolaget har sänt i retur. Varan/varorna ligger normalt kvar hos ombud 14 dagar efter ankomst och därefter betraktas beställningen som outlöst gods. 

SEKRETESSPOLICY
Röåns Möbler lagrar och hanterar dina personuppgifter på ett tryggt sätt. Dina uppgifter används inte för att skicka ut nyhetsbrev eller reklam.  Dina uppgifter används för att vi skall kunna fullgöra våra leveranser till dig och förs även vidare till leverantörer i leveranssyfte, samt banker i samband med de betallösningar vi erbjuder. Du har alltid rätt att ta del av vilka uppgifter vi har om dig och hur vi hanterar dessa. Du kan också när som helst be att dina uppgifter tas bort om du inte längre vill att dessa skall finnas kvar hos oss.